8.1 C
România
joi, 23 septembrie, 2021
AcasăSănătateSănătatea bărbaților peste 50 ani

Sănătatea bărbaților peste 50 ani

În momentul în care bărbații trec de vârsta de 50 ani, apar diverse întrebări legate de sănătatea lor: ce stil de viață să aplice sau ce este o dietă sănătoasă și de ce este importantă? Cât de mult și ce tip de activitate este bună pentru sănătatea bărbaților peste 50 de ani? Răspunsurile la aceste întrebări le puteți afla mai jos.

Care este stilul de viață pentru sănătatea bărbaților peste 50 de ani?

Cele mai importante obiceiuri pentru un stil de viață sănătos după vârsta de 50 de ani sunt aceleași pentru bărbați și femei, la orice vârstă:

  • Mâncați sănătos.
  • Rămâneți la o greutate normală.
  • Să aveți 7 până la 8 ore de somn.
  • Fiți activ.
  • Nu fumați.
  • Dacă bei alcool, nu mai mult de două băuturi pe zi.
  • Faceți controale medicale de rutină.

Urmând aceste linii directoare contribuiți la reducerea riscului de diabet zaharat, la scăderea tensiunii arteriale. Este valabil și pentru bărbații care până acum nu au urmat aceste obiceiuri. Nu este niciodată prea târziu să începeți să alegeți bine.

Ce este o dietă sănătoasă?

O dietă sănătoasă poate contribui la reducerea riscului de apariție a bolilor de inimă, a diabetului de tip 2, a obezității și a anumitor tipuri de cancer.

Fructe, legume, cereale integrale si produse lactate fără grăsimi sau cu conținut scăzut de grăsimi sunt alegeri sănătoase. Brânzeturile, carnea de pasăre, peștele, fasolea, ouăle și nucile sunt surse bune de proteine. Pentru sănătatea inimii și managementul greutății, este important să consumați alimente care au un conținut redus de grăsimi saturate, sare și zaharuri adăugate.

Un dietetician este cea mai bună sursă de informație despre o dietă sănătoasă la orice vârstă.

Ce tip de activitate este bună pentru bărbații după vârsta de 50 de ani?

Activitatea fizică este cea mai bună modalitate pentru bărbații cu vârsta peste 50 de ani ca să-și îmbunătățească sănătatea, puterea musculară, flexibilitatea și echilibrul. Activitatea fizică ajută la reducerea riscului unor boli, inclusiv al demenței.

Exercițiul aerobic sau cardio ajută la pomparea inimii, folosind grupuri mari de mușchi. Plimbările, ciclismul și înotul sunt toate exerciții aerobice. Forța de antrenare implică utilizarea greutăților pentru a construi musculatura.

Experții recomandă ambele tipuri de exerciții fizice. Bărbații care nu au fost activi ar trebui să consulte un program înainte de a începe programul de exerciții. Ei vor fi încurajați să-și sporească șansa de succes. Se  recomandă 150 de minute de exerciții de aerobic cu intensitate moderată (mers pe jos) pe săptămână și activități de întărire a mușchilor în două sau mai multe zile pe săptămână.

Fumatul are legătură cu sănătatea unui bărbat?

Nu este niciodată prea târziu să renunți la fumat. De îndată ce un fumător renunță, corpul începe să vindece daunele provocate de fumat.

Fumătorii care au renunțat rapid constată că pot respira mai ușor, au mai multă energie. Pot pierde tusea fumătorului și au un sentiment mai bun legat de gust și miros.

Pentru sănătatea pe termen lung, renunțarea la fumat reduce riscul de auz, accident vascular cerebral și hipertensiune arterială.

Renunțarea la fumat poate ajuta pe bărbații cu vârsta peste 50 de ani să se simtă mai bine. Să fie mai activi cu familia și prietenii și să se bucure de a doua jumătate a vieții lor de o sănătate mai bună.

Ce controale de sănătate sunt importante pentru bărbații cu vârsta peste 50 de ani?

Controalele sunt teste care caută afecțiuni în stadiile incipiente, înainte ca simptomele sa se dezvolte.

Ce controale trebuie să facă un bărbat și cât de des? Depinde de istoricul său personal de sănătate și de obiceiurile de viață.

Următoarea listă include unele dintre cele mai importante controale:

  • Tensiunea arterială Tensiunea arterială crescută crește riscul de atac de cord, accident vascular cerebral și alte boli. O verificare a tensiunii arteriale este o examinare usoară, nedureroasă, neinvazivă, care poate fi efectuată în cabinetul medicului.

  • Colesterol. Colesterolul ridicat crește riscul de boli de inimă și accident vascular cerebral. Pentru măsurarea nivelului de colesterol se utilizează un test de sânge. Persoanele cu boală cardiacă cunoscută sau alte anumite afecțiuni pot necesita verificarea mai frecventă a nivelului colesterolului.

  • Cancerul de prostată. Un test simplu de sânge numit testul PSA (antigen specific prostatei) poate identifica cancerul de prostată precoce.

  • Cancerul de colon. Se recomandă ca toți bărbații să fie examinați pentru cancer de colon de la vârsta de 50 ani pana la vârsta de 75.

Te-ar putea interesa: Sexul la vârsta a treia

Există o legătura între sănătatea bărbatului și vârsta sexuală?

Mai multe studii științifice sugerează ca bolile cronice cum ar fi diabetul zaharat, hipertensiunea arterială si afecțiunile cardiace afectează capacitatea sexuală a omului.

Cu cât este mai severă boala, cu atât mai severă este disfuncția erectilă. Bărbații cu vârsta peste 50 de ani care se confruntă cu probleme sexuale ar trebui să discute cu medicul lor pentru a afla dacă o afecțiune medicală cauzează probleme.

Articole recente

CONECTAȚI-VĂ!

Newsletter

Abonați-vă la newsletter-ul nostru dacă doriți să primiți cele mai noi articole.

Categorii

Ultimele articole

Sari la conținut