6.4 C
România
luni, 18 octombrie, 2021
AcasăTimp liberMeditație de vindecare - beneficii puternice peste 50 de ani

Meditație de vindecare – beneficii puternice peste 50 de ani

Dacă sunteți în căutarea unei modalități de a scăpa de anxietate, supărare, furie, îndoială de sine, neliniște luați în considerare posibilitatea de meditație de vindecare

Vă va controla stresul, vă va ajuta să fiți mai productivi și să aveți un corp mai confortabil și mai sănătos.

Meditația stabilește o conexiune sigură între lumile noastre interne și externe. Trezește corpul și toate aspectele straturilor conștiente și subconștiente ale minții. 

Dintre numeroasele avantaje pe care le oferă meditația, câteva sunt enumerate mai jos.

Meditația controlează durerea

Meditația ajută la reducerea durerii și, astfel, la reducerea cantității de medicamente. Poate mai important, sensibilitatea la durere își are originea în centrele nervoase ale creierului nostru, chiar deasupra trunchiului cerebral. 

Meditația zen, care necesită un accent pe postură și respirație, are efect de fapt pe această parte a creierului nostru. Ca urmare, senzațiile de durere sunt reduse.

Atunci când sunt combinate cu o serie de tratamente medicale moderne, puterile meditației sunt aproape nelimitate. 

Meditația afectează pozitiv tensiunea arterială

Cercetările arată că meditația poate reduce riscul bolilor cardiovasculare, spune Chirag Shah, medic și fondator al platformei de asistență medicală online Push Health. Meditația afectează pozitiv tensiunea arterială, eficacitatea mușchilor inimii și reduce mortalitatea cardiovasculară generală.

Tensiunea arterială mare afectează aproximativ o treime dintre adulți și este considerată o epidemie mondială care crește riscul de accident vascular cerebral și atac de cord. 

Meditația poate îmbunătăți tensiunea arterială în mod natural, fără medicamente, arată cercetările.

Meditația ajută la gestionarea și chiar reducerea impactului simptomelor anumitor afecțiuni cronice de sănătate. Astfel artrita, afecțiunile cardiace, hipertensiunea arterială și altele, spune Dee Doanes, profesor de meditație la Shanti Atlanta Ayurveda.

Meditația reglează hormonii și controlează simptomele menopauzei

Scopul cel mai important al meditației este calmarea minții, relaxarea corpului și facilitarea unui nivel superior de conștiință și înțelepciune. Pentru a conecta corpul, mintea și spiritul. Rezultatul indirect este reducerea stresului

Știm cu toții că stresul duce la probleme de sănătate, de la hipertensiune arterială și boli de inimă până la depresie.

Stresul poate provoca, de asemenea, dureri, strângere musculară și spasme la spate și gât. Aceștia vă pot chinui viața de zi cu zi. Meditația este o modalitate de a calma mintea și de a mângâia spiritul, ajutându-vă să vedeți lucrurile într-o perspectivă calmă.

Conform studiilor, meditația neutralizează efectele hormonilor de stres care fac ravagii asupra corpului și emoțiilor noastre. Meditatorii sunt capabili să stabilizeze aceste emoții în mod natural. La fel sunt mai capabili să facă față traumelor emoționale intense și a factorilor de stres de zi cu zi. 

În plus, cercetătorii Universității din Massachusetts Medical School au descoperit că femeile care frecventează meditația au observat o scădere cu 40% a bufeurilor ca simptom al menopauzei.

Meditația vă ajută să fiți prezenți

A învăța să te concentrezi și să trăiești momentul este un beneficiu important al meditației. Dar este mai ușor de spus decât de făcut. 

Adesea, gândurile noastre se îndreaptă spre evenimente din trecut sau lucruri de care avem nevoie sau pe care vrem să le facem în viitor.

Cercetările arată că meditația poate reduce activitatea creierului în rețeaua de mod implicit (DMN), partea creierului care se întreabă, își face griji și se gândește prea mult. Acesta ne ajută să rămânem în prezent, spune Adina Mahalli, expert în sănătate mintală la Maple Holistics.

„Meditația promovează a fi în momentul prezent și a ne concentra gândurile”, spune Mahalli, explicând că meditația funcționează creierul ca un mușchi. „Cu cât meditezi mai mult, cu atât mai ușor poți ieși din modul DMN și în prezent.”

Odată ce ați aflat că nu sunteți gândurile voastre, puteți în cele din urmă să renunțați la temerile voastre. Concentrarea pe practica Dvs. de meditație de vindecare vă ajută să găsiți stabilitate, liniște sufletească și acceptare de sine.

Meditația crește productivitatea

Veți fi capabil să vă concentrați neobosit asupra obiectivelor Dvs., fără distrageri și stresul îndeplinirii nevoilor altora. Este incredibil cum stresul scade și bucuria poate fi resimțită în sarcinile Dvs. de zi cu zi. Atingerea unor repere ne oferă un sentiment de realizare și fericire.

Încercați să vă începeți ziua cu un exercițiu ușor și doar 12 minute de meditație, pentru a vă accentua concentrarea și a calma anxietatea tulburată și nervii sfâșiați. 

Asociația Americană de Psihologie spune, de asemenea, că „Meditația conștientă” ajută la creșterea memoriei, calmarea și stabilizarea emoțiilor și permite minții să rezolve mai bine problemele.

Când calmăm mintea hiperactivă prin meditație de vindecare, ne deschidem către sentimente și experiențe noi. Suntem capabili să ne reglăm și să ascultăm acea voce din interior, intuiția noastră, față de zăpăceala confuză din poveștile minții noastre.

Te-ar putea interesa: Respirația de yoga pentru seniori

Concluzie

A învăța să te relaxezi pur și simplu și să păstrezi calmul sub presiune sunt beneficii uriașe ale meditației pentru sănătatea mentală și fizică. Practicarea atenției poate reduce stresul și scade tensiunea arterială, astfel încât să vă simțiți mai relaxat.

Practicați meditația în mod regulat și veți vedea o „reacție în lanț” care duce la o mai bună funcționare mentală, spune Cassell. 

Aceasta poate include să devii mai relaxat, să dormi mai bine și să îmbunătățești concentrarea, raționamentul, performanța și productivitatea.

Meditația ajută la înăbușirea gândurilor negative, calmează mintea și reduce anxietatea. La fel ne ajută să ne simțim mai bine cu noi înșine și cu deciziile pe care le luăm.

Articole recente

CONECTAȚI-VĂ!

Newsletter

Abonați-vă la newsletter-ul nostru dacă doriți să primiți cele mai noi articole.

Categorii

Ultimele articole

Sari la conținut