8.1 C
România
joi, 23 septembrie, 2021
AcasăTimp liber13 activități pentru vârstnici

13 activități pentru vârstnici

Există sute de moduri diferite în care vă puteți ridica și să deveniți activ astăzi. Iată câteva activități distractive pentru vârstnici, productive cu beneficii dovedite atât pentru bunăstarea fizică, cât și pentru sănătatea ta.


Activități pentru vârstnici:

  1. Tai Chi
  2. Înot
  3. Plimbări și drumeții
  4. Grădinărit
  5. Jocurile
  6. Yoga
  7. Pictură și desen
  8. Excursii în grup
  9. Observarea păsărilor
  10. Scrapbooking și colaje
  11. Redarea unui instrument
  12. Gătitul și coacerea
  13. Tricotat și croșetat

1. Tai Chi

Arta antică a Tai Chi este o sursă utilă de exerciții pentru oamenii de toate vârstele. Uneori denumită meditație în mișcare, Tai Chi combină exerciții ușor de făcut.

Această practică este utilă în special când îmbătrânim. Tai Chi îmbunătățește echilibrul, flexibilitatea și nivelul general de fitness.

Mulți practicanți ai Tai Chi cred că este de asemenea util să reducă durerea. Unii cred că pot reduce chiar și simptomele asociate cu depresia.

Studiile au arătat că Tai Chi reduce riscul de cădere în depresie, pentru adulții mai în vârstă, cu până la 45%.

2. Înot

O altă sursă de exercițiu cu impact redus este înotul.

În timp ce înotul este distractiv și plăcut pentru aproape oricine, există și motive mai profunde pentru ca persoanele în vârstă să se îndrepte spre piscină pentru o baie.

Înotul a demonstrat că ușurează simptomele artritei. Acesta reduce durerile de genunchi, durerile gleznelor și articulațiilor și chiar reduce tensiunea arterială crescută.

În plus, înotul este extrem de revigorant într-o zi fierbinte și, prin însăși natura sa, elimină riscul de epuizare.

3. Plimbări și drumeții

Una dintre cele mai bune modalități de a rămâne activ, în timp ce vă bucurați, de asemenea, în aer liber este mersul pe jos sau drumețiile.

Mersul pe jos și drumeția au beneficii foarte reale pentru menținerea mobilității și independenței la adulții în vârstă.

Este, de asemenea, o modalitate excelentă de a merge în aer liber.

În timp ce mersul pe jos este o activitate în care aproape oricine se poate angaja. De asemenea asigurați-vă că ați discutat despre posibilitățile unei drumeții cu medicul dumneavoastră.

4. Grădinărit

Grădinăritul este o activitate distractivă care are o mulțime de beneficii cognitive și fizice.

Grădinăritul poate fi o modalitate foarte bună de a învăța noi abilități și de a-ți recâștiga abilitățile pe care le-ai pierdut.

De asemenea, ajută la îmbunătățirea memoriei și atenției, reducând în același timp stresul și promovând sentimentele de calm și relaxare.

Grădinăritul ajută, de asemenea, la promovarea unui sentiment de împlinire. Poate cel mai bine sunt avantajele tangibile ale grădinăritului. Prin grădinărit, creșteți frumusețea mediului înconjurător.

5. Jocurile

Jocurile de masă reprezintă o activitate distractivă și plăcută. La fel sunt o modalitate excelentă pentru aceia dintre noi care nu se pot angaja în activitate fizică pentru a rămâne activi. Există, de asemenea, o mulțime de dovezi care sugerează că jocurile contribuie la prevenirea demenței și a declinului cognitiv.

Implicarea într-un joc este, de asemenea, o modalitate foarte bună de a socializa, fie cu prietenii și membrii familiei, fie cu străini complet.

6. Yoga

Puține lucruri sunt mai benefice pentru corpul uman decât yoga.

Există multe poziții de yoga și practici pe care le puteți încorpora în exercițiul de rutină, indiferent cât de în vârstă sunteți. Când vine vorba de yoga, există o gamă atât de largă de beneficii fizice și mentale.

Practicarea yoga poate ajuta la minimizarea hipertensiunii arteriale, întărirea oaselor, creșterea echilibrului, construirea forței și reducerea anxietății, acestea fiind doar câteva.

7. Pictura și desen

Pictura și desenul reprezintă o altă activitate cu impact scăzut pe care ați putea dori să o luați în considerare în viața de zi cu zi.

Nu numai că pictați și atrageți distracția, dar există o mulțime de alte beneficii de care vă veți bucura dacă vă ocupați de acest hobby. Pictura și desenul ajută la îmbunătățirea abilităților motorii fine în timp ce crește activitatea creierului, concentrarea și sănătatea mintală, în general.

Te gândești să faci arta ca pe un hobby? Vestea bună este tot ce ai nevoie este un creion și hârtie!

8. Excursii în grup

Unul dintre cele mai frumoase lucruri despre îmbătrânire este că aveți mai mult timp să vă bucurați de lucrurile pe care le iubiți. Dacă ați dorit mereu să călătoriți și să vedeți lumea, acum este momentul potrivit pentru a începe. Călătoriile în grup sunt o modalitate excelentă de a vă bucura de lume în timp ce vă conectați cu ceilalți într-un cadru social.

Multe agenții de turism se specializează în planificarea excursiilor pentru persoanele cu vârsta de 55 de ani și peste, care vă pot împerechea cu un grup entuziast de oameni care sunt la fel de pregătiți să se bucure de restul lumii ca și dumneavoastră.

Înainte de a călători, există câteva lucruri pe care ar trebui să le luați în considerare pentru a vă asigura că veți călători în siguranță.

V-ar putea interesa: 7 cele mai bune destinații de vacanță pentru seniori

9. Observarea păsărilor

O altă activitate atrăgătoare, extrem de populară, este observarea păsărilor.

Observarea păsărilor va ajuta să vă exercitați atât corpul, cât și mintea și poate fi o modalitate excelentă de a vă ridica și de a vă activa.

În plus, este una dintre cele mai accesibile activități.

Tot ce trebuie să deveniți un birdwatcher de succes este un ghid de teren și, probabil, o pereche de binocluri.

10. Scrapbooking & Colaje

Scrapbooking este o altă activitate extraordinară care este deosebit de populară. Este o modalitate foarte bună de a vă conecta cu trecutul în timp ce vă bucurați de prezent. Există, de asemenea, multe beneficii terapeutice asociate cu scrapbooking.

Scrapbooking ajută la îmbunătățirea funcției de memorie în timp ce stimulează mintea. Este, de asemenea, o modalitate excelentă de relaxare, care poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale. Scrapbooking-ul este un stimulent pentru stima de sine și poate fi și o modalitate excelentă de a comunica cu ceilalți.

11. Redarea unui instrument

Dacă sunteți ca majoritatea oamenilor, v-ați petrecut toată viața bucurându-vă de muzică.

Dar, este posibil să nu fiți conștienți de avantajele pe care le are cântatul la un instrument, mai ales, dacă îmbătrâniți. Să cânți la instrument este o modalitate excelentă de îmbunătățire a funcției cognitive și a coordonării și, de asemenea, are un impact pozitiv asupra capacității noastre de a auzi și de a procesa vorbirea.

În plus, să înveți să cânți la un instrument, mai târziu în viață, ne îmbunătățește capacitatea de a procesa și de a păstra informații.

12. Gătitul și coacerea

Există o șansă bună să fi făcut asta timp de mulți ani. Dar, știați că gătitul și coacerea au un puternic efect pozitiv asupra sănătății noastre mintale?

Gătitul ne ajută să ne stimuleze simțurile, ne face pe noi (și pe alții) fericiți și poate fi și o mare ieșire creativă. Dacă sunteți în căutarea unei activități noi, poate doriți să luați în considerare o scufundare într-o activitate pe care o cunoașteți de toată viața și să vă îndreptați spre bucătărie!

13. Tricotat și croșetat

Există un motiv pentru care acestea sunt activități atât de populare.

Tricotatul și croșetatul sunt terapeutice!

Tricotatul este o modalitate foarte bună de a vă păstra degetele cu dexteritate pe măsură ce îmbătrâniți. Ele sunt, de asemenea, o priză creatoare fantastică și o modalitate amuzantă de a stinge stresul.

Dacă sunteți în căutarea pentru o activitate care va da un sentiment de scop, tricotatul și croșetatul poate fi răspunsul.

Concluzie

Luați măsuri acum și alegeți una dintre activitățile pentru vârstnici!

Oricare dintre activitățile de mai sus sunt distractive și pline de satisfacție, dar pot fi foarte benefice pentru sănătatea și bunăstarea dumneavoastră.

Prin a deveni mai activ, sunteți sigur că veți găsi mai multă plăcere în timpul liber. Cel mai bine, creșterea nivelului de activitate va promova o viață mai lungă, mai sănătoasă și mai fericită. Deci, ce mai așteptați? Ieșiți și deveniți activi!

Articole recente

CONECTAȚI-VĂ!

Newsletter

Abonați-vă la newsletter-ul nostru dacă doriți să primiți cele mai noi articole.

Categorii

Ultimele articole

Sari la conținut