-1.7 C
România
sâmbătă, 28 ianuarie, 2023
AcasăSănătateCum să aveți mai multă energie după 50 de ani?

Cum să aveți mai multă energie după 50 de ani?

Pe măsură ce îmbătrânim, corpul nostru trece printr-o varietate de schimbări hormonale și fizice. De-a lungul vieții noastre am avut copii, am avut operații, am îngrășat, am  slăbit, am suferit leziuni sportive și chiar ne-am confruntat (și am depășit) boli care pun viața în pericol. Cum am putea avea mai multă energie în acest caz?

Dacă mergeți la magazin veți putea vedea o multitudine de vitamine, ierburi și alte suplimente promovate ca amplificatori de energie. Unele sunt chiar adăugate în băuturi răcoritoare și alte alimente. Dar există puține sau deloc dovezi științifice că stimulentele de energie precum ginsengul, guarana și picolinat de crom funcționează cu adevărat. 

Din fericire, există lucruri pe care le puteți face pentru a vă îmbunătăți propriile niveluri naturale de energie

Iată câteva modalități surprinzătoare de a obține mai multă energie, inclusiv alimentația sănătoasă și reducerea stresului:

1. Dormiți suficient

În lumea noastră modernă aglomerată și hiperconectată, majoritatea oamenilor nu dorm suficient. Privarea de somn îi face pe mulți oameni să se simtă somnoroși, distrași pe tot parcursul zilei. 

Dacă vreți să vă simțiți plin de energie, una dintre cele mai bune modalități este să dormiți suficient. 

Acest articol are câteva idei grozave pentru a vă ajuta să vă urmăriți somnul și să vă simțiți mai odihnit.

2. Beți mai multă apă

Beți suficientă apă? A rămâne bine hidratat este una dintre cele mai bune modalități de a promova un metabolism sănătos.

Consumul a 500 ml de apă pe zi ajută la creșterea ratei metabolice cu 30%. Încercați să beți câte un pahar cu apă în fiecare oră, doar pentru a rămâne concentrat mental.

Dacă corpul Dvs. este lipsit de lichide, unul dintre primele semne este o senzație de oboseală.

3. Faceți antrenament de forță

Exercițiile de rezistență, numite „ridicarea de greutăți” sau exercițiile cu benzi de cauciuc precum TRX, sunt una dintre cele mai bune modalități pentru persoanele de peste 50 de ani de a-și crește nivelul de energie. 

Motivul: pe măsură ce corpul nostru îmbătrânește, antrenamentul de forță ne poate ajuta să creștem masa musculară și să ne menținem forța musculară. Mușchii ard mai multe calorii, iar acest efect se transmite în sentimentul nostru general de energie și bunăstare.

Nu trebuie să fim mai slabi pe măsură ce îmbătrânim. Studiile au arătat că antrenamentul de forță pentru persoanele în vârstă este una dintre cele mai importante moduri de a rămâne sănătoși și activi mai mult decât oricând.

4. Luați-vă vitaminele

Vitaminele nu sunt doar pentru copii. Există multe vitamine și suplimente nutritive care pot ajuta persoanele peste 50 de ani să îmbunătățească metabolismul și să vă ajute să vă simțiți plin de energie. 

Luarea ierburilor potrivite și a suplimentelor nutritive vă poate ajuta, de asemenea, să obțineți o digestie mai bună și un echilibru mai bun al nutrienților în sistemul dumneavoastră.

5. Mâncați mai puțin și mai des

Una dintre cele mai bune moduri de a rămâne plin de energie este să mâncați mese mai mici și mai dese. Nu există niciun motiv pentru care oamenii trebuie să mănânce 3 mese mari pe zi. Mâncarea a 3 mese mari pe zi poate face adesea ca glicemia oamenilor să fluctueze prea mult pe parcursul zilei – lăsându-vă să vă simțiți alternativ înfometat și umplut. Încercați să mâncați 6 mese mici în loc de 3 mari și vedeți cum vă simțiți.

O infuzie mai regulată de calorii pe parcursul zilei (dar în cantități mai mici la fiecare masă) vă poate ajuta să simțiți mai energici.

6. Controlați-vă stresul

Emoțiile induse de stres consumă cantități uriașe de energie. Discuția cu un prieten sau rudă, alăturarea unui grup de sprijin sau consultarea unui psihoterapeut pot ajuta la difuzarea stresului. Terapiile de relaxare precum meditația, autohipnoza, yoga și tai chi sunt, de asemenea, instrumente eficiente pentru reducerea stresului.

Unul dintre principalele motive pentru oboseală este suprasolicitarea. Încercați să vă simplificați lista de activități „must-do”. Stabiliți-vă prioritățile în ceea ce privește cele mai importante sarcini. Eliminați-le pe cele mai puțin importante. Luați în considerare să solicitați ajutor suplimentar la locul de muncă, dacă este necesar.

7. Folosiți cofeina în avantajul Dvs.

Cofeina ajută la creșterea stării de alertă, așa că o ceașcă de cafea vă poate ajuta să vă ascuțiți mintea. Dar pentru a obține efectele energizante ale cofeinei, trebuie să o folosiți cu prudență. Poate provoca insomnie, mai ales atunci când este consumată în cantități mari sau după ora 14.00.

8. Limitați consumul de alcool

Una dintre cele mai bune protecție împotriva scăderii energiei de la mijlocul după-amiezii este evitarea consumului de alcool la prânz. Efectul sedativ al alcoolului este deosebit de puternic la prânz. În mod similar, evitați un cocktail la ora cinci dacă doriți să aveți energie seara. 

Dacă aveți de gând să beți, faceți cu moderație într-un moment în care nu vă deranjează dacă pierdeți din energie.

9. Consumați alimente bogate în proteine

Multe persoane și-ar putea crește nivelul de energie schimbând felul în care mănâncă în timpul zilei. Evitați carbohidrații în timpul gustărilor – aceștia au tendința de a arde rapid și vă lasă senzația de foame. În schimb, folosiți alimente bogate în proteine, cum ar fi nuci, iaurt sau pui cu conținut scăzut de grăsimi și curcan. Iată o listă de idei pentru gustări bogate în proteine, pentru a vă face să vă simțiți plini de energie pe tot parcursul zilei.

Consumul de alimente cu un indice glicemic scăzut – ale căror zaharuri sunt absorbite lent – vă poate ajuta să evitați întârzierea energiei care apare de obicei după consumul de zaharuri absorbite rapid sau amidon rafinat. Alimentele cu un indice glicemic scăzut includ cereale integrale, legume bogate în fibre, nuci și uleiuri sănătoase, cum ar fi uleiul de măsline. În general, alimentele bogate în carbohidrați au cei mai mari indici glicemici. Proteinele și grăsimile au indici glicemici care sunt aproape de zero.

Concluzie

Este adevărat că unele persoane de peste 50 de ani încă se simt la fel de îndrăznețe, sănătoase și energice ca acum 30 de ani. Însă altele s-ar putea simți destul de obosite – mai interesate să meargă la culcare devreme decât să cucerească lumea. Oriunde vă încadrați în spectrul de a vă simți plin de energie (sau nu), luați în considerare sfaturile despre cum să aveți mai multă energie.

Articole recente

CONECTAȚI-VĂ!

Newsletter

Abonați-vă la newsletter-ul nostru dacă doriți să primiți cele mai noi articole.

Categorii

Ultimele articole

Sari la conținut